donderdag 21 januari 2016

5 slaaptips

Hi allemaal,
Ik kon vroeger elke avond niet slapen, ik heb hier een paar tips die mij geholpen hebben om eerder in slaap te komen. Hopelijk hebben jullie er wat aan. Veel lees plezier.

Pak je tas voor 20:00 uur in
Wanneer je 's avonds/'s middags je tas al inpakt voor de volgende dag heb je een rustig, voldaan gevoel en heb je, als je in bed ligt niet meer het gevoel dat je nog iets moet doen. Ik zorg dat ik voor 20:00 uur klaar ben, en een rustige avond kan hebben.

Halfuur/uur voor je gaat slapen geen schermpjes
Het licht wat je telefoon scherm afgeeft zorgt ervoor dat er een stofje in je lichaam word afgebroken waardoor je niet kan slapen. Ik ga een halfuur voor ik ga slapen altijd nog even lezen.

Routine
Wanneer je een routine hebt weet je lichaam ohh ik moet al bijna slapen. Mijn routine is ik drink een kopje thee ik neem een douche en ga nog een halfuur lezen.

Boekje
's Avonds bedenk je vaak dingen die je morgen nog moet doen, of als je problemen hebt kun je daar 's avonds nog lang over door piekeren. Daarom is het handig als je een notitieboekje naast je bed hebt liggen zodat je daar dingen in kunt schrijven waar je mee zit of wat je morgen moet doen. Ik heb altijd een pen en een notitieboekje op mijn nachtkastje staan.

Word niet gestrest
Wanneer je niet kan slapen is dat geen ramp! Als je helemaal gestrest wordt kom je alleen maar moeilijker in slaap.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Xxx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten