woensdag 9 december 2015

Leesdoelen december #1


Ik hou ontzettend van lezen, maar sinds ik op de middelbare school zit lees ik een stuk minder. Ik heb meer huiswerk en moet ineens gaan leren, dus het lezen is er een beetje bij ingeschoten. Jammer, want ik vind lezen nog steeds heel leuk! Ik wil weer meer gaan lezen, daarom heb ik leesdoelen gemaakt voor december, misschien ga ik dit elke maand doen. Ik vertel eerst eventjes wat lezen voor mij nou zo leuk maakt. Veel lees plezier!

Lezen werk voor mij heel ontspannend! Lezen is voor mij… tja hoe leg ik dat uit, het is alsof ik een film kijk in mijn hoofd. Ik heb mijn eigen personages en de plekken die er in voor komen bedenk ik ook zelf. Als ik een film kijk waarvan ik eerder het boek gelezen heb valt de film vaak tegen, dit komt omdat de personages heel anders zijn dan in mijn hoofd en de plekken kloppen ook niet. De kleinen details vallen me veel meer op dan als ik het boek nog niet gelezen heb. Ik heb hier een voorbeeld van: Ik heb de film Radeloos gekeken en daarna het boek gelezen, toen heb ik de film nog een keer gekeken, omdat ik het boek zo leuk vond. Toen merkte ik op dat er kauwgum werd uitgedeeld in de auto. Dit was mij de eerste keer niet opgevallen en omdat ik het boek gelezen had wel. Dit vind ik zo leuk aan boeken, misschien begrijp je het wel en misschien denk je echt dat ik onzin schrijf. Zet in de reactie hoe jij erover denkt.

Dan heb ik hier een klein lijstje met dingen die ik in december wil doen zodat ik meer ga lezen.
1. Gelijk na school mijn huiswerk maken.
Omdat ik vaak nog beneden blijf hangen na school zit ik ’s avonds nog mijn huiswerk te maken en heb ik geen tijd meer om te lezen. Ik lees ook het liefst 's avonds.
2. Lezen voor het slapen.
Van lezen word ik, zoals ik al verteld had, ontspannen. Dus als ik voor het slapen ga lezen slaap ik beter.
3. Elke maandag en/of donderdag naar de bieb.
Op maandag en donderdag is de bieb bij mij tot 20:00 uur open inplaats van 17:00 uur. Voor 17:00 uur ben ik meestal nog niet klaar met mijn huiswerk.
4. Elke dag sowieso één hoofdstuk lezen.
Één hoofdstuk is meestal niet zo veel, daar kan ik dan wel een momentje voor vrij maken.

Dan was dit waarom ik van lezen houd en wat mijn leesdoelen zijn voor december.
Xxx Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten