zaterdag 21 november 2015

Lipbalsem maken


Ik weet dat dit eigenlijk een best oude DIY is, er zijn honderden filmpjes van op YouTube, maar ik vind het wel leuk om jullie te vertellen wat mijn manier is om een lipbalsem te maken. Het is super simpel en de ingrediënten heb je waarschijnlijk allemaal wel in huis. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen, en het ook proberen.

De benodigdheden:

  • Oude lippenstift, dit is alleen voor de kleur.
  • Kokosolie, in plaats van kokosolie kun je ook vaseline gebruiken.
  • Honing, dit is eigenlijk alleen een beetje voor de geur.
  • Een bakje. Hier bewaar je je lippenbalsem in.
  • Een bakje. Hier meng je je lippenbalsem in, zorg ervoor dat je bakje in de magnetron kan.
  • Een theelepel.
Benodigdheden 
  • Er zijn geen precieze afmetingen, het ligt eraan hoe groot je bakje is. Ik doe een theelepel kokosolie in een bakje en doe er wat honing bij. De honing doe ik vooral op gevoel, ongeveer een theelepeltje.
  • Doe er een beetje lippenstift bij. Hoe meer lippenstift hoe sterker de kleur, dus dit moet je ook op gevoel doen.

  • Doe het voor ongeveer een minuut in de magnetron. Als het na een minuut nog niet goed vloeibaar is moet hij nog wat langer in de magnetron. 
  • Roer het nog een beetje door elkaar en giet het dan in je bakje.


  • Zet het voor een uurtje in de vriezer. 
  • Geniet van je lippenbalsem!
Dit is hem dan geworden!

Hier nog een paar extra tips:
  • Zet hem meteen in de vriezer! Ik heb dat niet gedaan dus mijn lippenbalsem is helemaal rimpelig, als je het wel gewoon meteen in de vriezer zet, word het mooi glad.
  • Deze lipbalsem is bijna helemaal natuurlijk, om hem helemaal natuurlijk te maken kun je de lippenstift vervangen door natuurlijke voedingskleurstoffen,
  • Voor een geurtje kun je verse theeblaadjes toevoegen.
  • Als je geen magnetron hebt, en/of je gebruikt liever een pannetje, dan kan dat ook! Zet gewoon een pannetje op het vuur, roer af en toe en wacht totdat het vloeibaar is.
  • Bewaar je lippenbalsem in de koelkast omdat kokosolie best snel smelt.
Hopelijk vonden jullie het leuk! 
Xxx







Geen opmerkingen:

Een reactie posten